Deklaracja dostępności
W przypadku problemów z dostÄ™pnoÅ›ciÄ… cyfrowej dla osób niepeÅ‚nosprawnych strony internetowej prosimy o kontakt. OsobÄ… odpowiedzialnÄ… jest Ireneusz Grabka. Kontaktować można siÄ™ dzwoniÄ…c na numer telefonu +48 95 7115 346 lub drogÄ… elektronicznÄ… na adres poczty elektronicznej: psrgorzow@wp.pl. TÄ… samÄ… drogÄ… można skÅ‚adać wnioski o udostÄ™pnienie informacji niedostÄ™pnej oraz skÅ‚adać skargi na brak zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci.
Każdy ma prawo do wystÄ…pienia z żądaniem zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoÅ› ich elementu. Można także zażądać udostÄ™pnienia informacji w formach alternatywnych, na przykÅ‚ad odczytanie niedostÄ™pnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartoÅ›ci filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgÅ‚aszajÄ…cej żądanie, wskazanie, o którÄ… stronÄ™ internetowÄ… lub aplikacjÄ™ mobilnÄ… chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądajÄ…ca zgÅ‚asza potrzebÄ™ otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także okreÅ›lić formÄ™ tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwÅ‚ocznie i nie później, niż w ciÄ…gu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwÅ‚ocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania bÄ™dzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dÅ‚uższy niż 2 miesiÄ…ce. Jeżeli zapewnienie dostÄ™pnoÅ›ci nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostÄ™pu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci lub alternatywnego dostÄ™pu do informacji, można zÅ‚ożyć skargÄ™ na takie dziaÅ‚anie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.